25 LET HYBRIDNÍCH AUTOMOBILŮ HONDA
HISTORIE HYBRIDNÍCH TECHNOLOGIÍ HONDA
Společnost Honda vyrábí hybridní vozidla již čtyřicet let. Prvním hybridem se zážehovým a elektrickým motorem v Evropě byl v roce 1999 revoluční model Insight.
Konstruktéři značky již 25 let zdokonalují tento typ hnacího ústrojí. Výsledky jejich práce využívá současná elektrifikovaná modelová řada – konkrétně například Jazz, Civic, HR-V, ZR-V a CR-V, které disponují hnacím ústrojím e:HEV se dvěma elektromotory.
Honda byla vždy průkopníkem hybridních technologií. Její motivací je odpovědnost zlepšovat účinnost vozidel, a být tak přínosem společnosti, dosahovat technických inovací a nadále přinášet zákazníkům „radost z jízdy“.
Od uvedení první generace modelu Civic v roce 1972 se společnost Honda soustředila primárně na zážehové motory a měla v této oblasti rozsáhlé znalosti. Její proces spalování směsi výrazně snížil škodlivé emise. S rostoucím ekologickým povědomím na
konci 80. a počátku 90. let Honda začala prověřovat možné využití hybridní technologie využívající spalovací motor a elektromotor. Jejím cílem bylo vytvořit nejúčinnější vozidlo na světě.
Prvním sériově vyráběným hybridem Honda byl model Insight představený v roce 1999. Byl vybaven unikátním paralelním hybridním systémem s integrovaným asistenčním motorem (IMA) a dosahoval kombinované spotřeby paliva 3,4 l/100 km (podle cyklu NEDC). Během posledních 25 let Honda dále zdokonalovala své technologie a vyvíjela různé hybridní systémy pro různá využití Kromě systému IMA se jednalo o systém inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) se dvěma elektromotory, kterým je vybavena celá stávající evropská řada e:HEV, a také o systém Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) modelu NSX se třemi elektromotory.
Vrcholnou podobu hybridních technologií Honda jsme mohli sledovat na závodních okruzích. V roce 2015, na začátku přeplňované hybridní éry, se značka vrátila do soutěží Formule 1 jako dodavatel motorů. Neustále vylepšovala svou pohonnou jednotku, překonala řadu překážek, až se díky Maxi Verstappenovi v barvách stáje Oracle Red Bull Racing mohla v roce 2021 radovat ze zisku titulu mistra světa. Bylo to poprvé od roku 1991, kdy společnost pomohla pilotovi k vítězství v tomto šampionátu. Společnost Honda dodávala týmu pohonné jednotky také v letech 2022 a 2023, kdy stáj dosáhla vždy jak na titul v hodnocení jezdců, tak na triumf v poháru konstruktérů.
Nejnovější hybridy Honda e:HEV jsou dnes výsledkem 25 let výzkumu a vývoje a pokračují v odkazu svých předchůdců. Nabízejí působivý výkon a agilitu, přičemž zachovávají plynulý přenos výkonu a výjimečnou účinnost. Řidiči si tak mohou vychutnat „radost z jízdy“ bez kompromisů.
Kompletní tisková zpráva v pdf.
První hybridní automobil prodávaný v Evropě INSIGHT 3D 1,0 hybrid, začátek prodeje 1999
HISTORIE HYBRIDNÍCH MODELŮ HONDA
1999 INSIGHT 3D 1,0 HYBRID |
|
2006 CIVIC 4D 1,3 HYBRID |
|
2009 INSIGHT 5D 1,3 + CR-Z 1,5 HYBRID (2010) |
|
2011 JAZZ 1,3 HYBRID |
|
2016 CLARITY 1,5 HYBRID |
|
2017 HR-V 1,5 HYBRID |
|
2018 ACCORD 2,0 HYBRID |
|
2018 CR-V 2,0 HYBRID |
|
2020 JAZZ 1,5 HYBRID + CROSSTAR 1,5 HYBRID |
|
2021 HR-V 1,5 HYBRID |
|
2022 CIVIC 2,0 HYBRID |
|
2023 ZR-V 2,0 e:HEV |
|
2023 CR-V 6G 2,0 e:HEV |
|
2025 Prelude |
Popis nových modelů: